Ani w lewo, ani w prawo, tylko obiektywnie

Kolej na modernizację i elektryfikację

Rozpoczęła się modernizacja i elektryfikacja stukilometrowej trasy kolejowej Lublin – Stalowa Wola-Rozwadów. Roboty będą postępowały etapami. Na razie prace trwają na odcinku między stacjami Lublin a Lublin-Zemborzyce. Projekt jest największą inwestycją finansowaną w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia – będzie kosztował 367 milionów złotych. Dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej stanowi 85 procent.

Do lipca 2019 roku będzie trwała modernizacja i elektryfikacja stukilometrowej trasy kolejowej Lublin – Stalowa Wola-Rozwadów na linii kolejowej nr 68 z Lublina do Przeworska. Ta największa inwestycja, finansowana w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia, będzie kosztowała 367 milionów złotych. Prace będą postępowały etapami. Z początkiem lipca wykonawca zajął się odcinkiem między stacjami Lublin a Lublin-Zemborzyce. Z tego powodu pociągi na tym odcinku kursują tylko po jednym torze. – Dzięki modernizacji i elektryfikacji trasy Lublin – Stalowa Wola-Rozwadów pociągi pasażerskie będą jeździły z prędkością 120 kilometrów na godzinę. Skróci się zatem czas przejazdu na tej stukilometrowej trasie. Pasażerowie zyskają także lepszą komunikację, bowiem na linii wybudowane zostaną dwa nowe przystanki w Zaklikowie i Charzewicach. Dwadzieścia przystanków zostanie zmodernizowanych i dostosowanych do oczekiwanego standardu obsługi. Zlikwidowane zostaną bariery architektoniczne dla osób niepełnosprawnych. Większe bezpieczeństwo na trasie zapewni przebudowa 75 przejazdów kolejowo-drogowych oraz remont 46 i przebudowa 24 obiektów inżynieryjnych. Montaż nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym usprawni przejazd pociągów – informuje Karol Jakubowski z zespołu prasowego spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.

W ramach projektu na całej trasie z Lublina do Stalowej Woli wymienione zostaną szyny i podkłady, wykonane nowe słupy sieci trakcyjnej, która obecnie jest demontowana. Na nowe tory przeznaczonych zostanie ponad 22 tysiące podkładów oraz prawie 1100 ton szyn. – Na pierwszym odcinku modernizowanej linii roboty potrwają do marca 2018 roku. Dopiero wtedy wykonawca przystąpi do elektryfikacji linii oraz wymiany torów. W tym czasie do sierpnia 2018 roku, zgodnie z zapowiedziami, wstrzymany zostanie ruch pociągów od stacji Lublin-Zemborzyce do Kraśnika – zapowiada rzecznik prasowy Karol Jakubowski.

MaSzt
piątek, 14 lipca 2017

NASI KOMENTATORZY

© Echa Roztocza 2016 WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Wykonanie: